Reference:
H. Hellendoorn,
S.K. Zegeye,
B. De Schutter, and
E. Breunesse,
"Schoon en vlot snelwegverkeer," Verkeerskunde, no. 7, p. 47,
Nov. 2009. Summary. In Dutch. The full article can be found at https://www.verkeerskunde.nl/Uploads/2009/11/Verkeerskunde-07-2009-milieuvriendelijk-verkeersmanagement.pdf.
Abstract:
Emissiemodellen die gebaseerd zijn op de verkeersstroom zijn
eenvoudiger in het gebruik. Deze modellen gaan uit van de gemiddelde
snelheid van ieder voertuig tijdens de reis en berekenen uit deze
snelheid met formules diverse emissies. In de praktijk is het
gebruikelijk een dynamischere versie te gebruiken, die gebaseerd is op
gemiddelde snelheden op deeltrajecten of actuele snelheden op ieder
tijdstip. Deze laatste methode gaat dan impliciet uit van de
versnelling op ieder tijdstip en genereert een redelijk precieze
emissie voor ieder voertuig.